środa, 8 lipca 2015

Twenty [k-movie]




Bo kiedy jest czas na zabawę i popełnianie błędów jak nie w wieku dwudziestu lat? O tym jest właśnie ten film. O pomyłkach, miłościach tych pierwszych i późniejszych, o szukaniu swojej drogi w życiu.


Chi Ho (Kim Woo Bin), Dong Woo (Lee Joon Ho) i Gyung Jae (Kang Ha Neul) to trójka najlepszych przyjaciół ze szkoły średniej, którzy teraz mają po dwadzieścia lat. Film opowiada o ich ciekawym dorastaniu. Chi Ho ma dziewczynę, Sun Min (Jung So Min), ale w głowie mu cały czas siedzą inne kobiety. Przypadkiem spotyka początkującą aktorkę Eun Jung Joo (Hye Yeon). Dong Woo chce pracować jako rysownik komiksów, ale zła sytuacja finansowa jego rodziny powoduje, że musi pracować dorywczo w kilku miejscach. Tak Hee (Lee Yoo Bi) jest młodszą siostrą Gyung Jae i uwielbia Dong Woo. Gyung Jae jest studentem pierwszego roku. Ma nadzieję po ukończeniu studiów na pracę w dużej korporacji. Gyung Jae poznaje starszą koleżankę z uczelni, Jin Joo (Min Hyo Rin)i zakochuje się w niej.

Szczerze to byłam przekonana po trailerze, że dostanę po prostu komedię. Zwykłe zgrywanie się trójki przyjaciół, którzy są młodzi i świat jest u ich stóp. O dziwo, ten film miał sens. Nie był jedynie dobrą rozrywką, nie był tylko zapychaczem, żeby się pośmiać i dobrze spędzić czas. Na równi z kawałami i żartami, których swoją drogą jest co niemiara można było doszukać się takiej małej nostalgii i nawiązania do młodości - która nie zawsze jest taka piękna jak ją malują. 

Kreacje bohaterów były świetne. Mamy trzy różne i wyróżniające się w tłumie postaci. Chi Ho, czyli Kim Woo Bin wcielił się w lesera, chłopaka który myśli jedynie o seksie. Zdradza swoją dziewczynę, aż spotyka inną, w której się zakochuje i w końcu zostaje zraniony. Jego głowa jest pełna nierealnych pomysłów, a ulubionym zajęciem jest siedzenie na kanapie. Kim Woo Bin zagrał w końcu lepiej niż w jego ostatnim filmie The Con Artists i tutaj oglądało się go obłędnie. Niech przestanie grać w dramach i dostaje więcej ról w filmach - wychodzi mu to świetnie. Dong Woo - asiawiki pokazuje mi, że w tej roli Junho z 2pm, chociaż ja do samego końca nie mogłam go rozpoznać - to spokojny chłopak, który wyraźnie poddaje się wpływowi Chi Cho. Gyung Jae - Kang Ha Neul - pokazuje, że miłości nie są wieczne i obiekt uczuć może się zmienić. Najbardziej poważna postać w filmie, chyba że się upije  i wtedy wygłasza rewolucyjne slogany, że to młodość jest po to, by sprzeciwiać się niesprawiedliwości. 

Podobał mi się poziom żartów. Co prawda nie przebierano w słowach,. jednak nie dopuszczono do tego, by film stał się wulgarny czy kiczowaty. Śmieszył, rozbawiał jednak i można było się zastanowić nad jego sensem. Mi szczególnie przypadła do gustu ostatnia scena z bójką. Świetnie nakręcona - chociaż ciut przydługa - jest najlepszym podsumowaniem, że nie wszystkie decyzje są poprawne, ale jesteśmy młodzi i to nasz przywilej - mylić się. 

Daję mocne 7. Film naprawdę warty polecenia. No i tylu świetnych facetów na ekranie. 

5 komentarzy:

  1. Mogę spytać, gdzie obejrzałaś ten film? Od dawna na niego poluję, a na Viki. nic nie znalazłam, na drama online tak samo. :) Będę wdzięczna za podanie linku. Buziaczki! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej!
      Baka przetłumaczyła film a jak dodasz komentarz, to chyba odblokuje się kod do pobrania pliku :)
      http://dramawiki.home.pl/bakafansub/viewtopic.php?t=9669&sid=cf49e4c921d46522293e9b763ca118dd


      Usuń
    2. O, z całego serca dziękuję <3

      Usuń
  2. Chcę obejrzeć ten film właśnie ze względu Kim Woo Bina. Ja tam go lubię w serialach, czekam wreszcie na romans z nim w roli głównej.

    Troszkę się przestraszyłam, że przestaniesz prowadzić bloga przez tą przerwę. Ja często czytam twoje recenzje, ale rzadko komentuję, bo nie umiem wymyślić nic sensownego ;(.
    Czy zamierzasz oglądać dramę High Society? Chciałam obejrzeć dramę Hyde Jekyll, Me z Sung Joonem, ale napisałaś, że była nudna. I teraz nie wiem czy obejrzeć I need romance 3 czy HS.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla każdego coś innego co lubi. Mi nie przypadła do gustu drama Hyde, bo była za prosta i zrobiono z tego tylko romansidło, kiedy produkcja mogła mieć potencjał do zrobienia ciekawej psychologicznej dramy.

      Nie oglądałam ani I need romance (ale mam w planach), ani High Society :) więc nie doradzę ^^

      Usuń