piątek, 5 września 2014

The Boy from Ipanema [k-movie]


Ogólnie rzecz biorąc nie biorę się za filmy stricte artystyczne, kręcone na festiwale filmowe. Powód jest jeden. Kino niezależne mnie nudzi, albo zupełnie go nie rozumiem. Tutaj wygrało to drugie, ponieważ produkcja była dla mnie totalnie niezrozumiałą papką, gdzie prawie w ogóle się nie odzywali. W efekcie, po końcowych napisach... nie potrafię powiedzieć o czym jest ten film. 

Chyba jeszcze nigdy nie widziałam filmu tego typu, który by mi się spodobał. Sięgam czasami po kino z "wyższej" półki, ta jednak w dalszym ciągu jest dla mnie niezrozumiała. Może kiedyś nadejdzie ten czas, kiedy rozgryzę te wszystkie metafory, idiomy i wzniosłe przemyślenia bohaterów. 

Film zdecydowanie nużący, gdzie wykorzystano motyw meduzy. Wszystko jednak ma ładną otoczkę wizualną. Morze, plaża, piasek... i nasi przygnębieni, milczący bohaterowie pałętający się jak ostatnie sieroty i nie wiedzący co ze sobą począć. Główne role przypadły Lee Soo Hyukowi i Seo Min Ji. Aktor-model snuł się i wspominał swoją byłą dziewczynę, świecąc klatą po której spływały krople morskiej wody. Aktorka natomiast irytowała swoją nieśmiałością i cichutkim głosikiem. 

To tyle. Wymęczyłam się. Będę szukać dalej satysfakcjonującego mnie filmu, który zrozumiem i który nie będzie dla mnie jedynie bełkotem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz