sobota, 4 stycznia 2014

Podsumowanie muzyczne 2013 - debiuty




Dzisiaj zrobię małe podsumowanie roku 2013 pod względem muzyki i grup czy solistów, którzy zadebiutowali w tym właśnie roku. Sama wszystkiego bym nie spamiętała, jednak na ratunek idzie mi portal soompi, który takowy przegląd zrobił i podzielił na część męską i żeńską. Tutaj raczej mój komentarz co do artystów i małe notowanie wielkiej 3 z każdej kategorii :) I to jedynie do artystów, o których słyszałam. 
Liczba w tym roku nieco uboższa w porównaniu do poprzedniego roku. W sumie zadebiutowało na scenie 36 męskich grup i 31 żeńskich. 


K-POP BOY GROUP DEBUTS 2013 



Naprawdę, nie ma z czego wybierać z tej listy, ku mojemu rozczarowaniu. Chodzi mi o takie konkretne BUM, które wstrząsnęło by moim światem. Powstało nam dużo podgrup m.in. Infinite-H, uBEAT czy ZEA:A5. I nie oszukujmy się większość grup, jeśli nie weźmiemy pod uwagę balladzistów, nie utrzyma się na rynku. Zbyt słaby materiał. Weźmy pod lupę poprzedni rok 2012, czy JJ Project wydało coś innego niż "Bounce"... nie. 

Na pierwszym miejscu stawiam BTSów. ten młody zespół niesamowicie wbił mi się do głowy i to chyba głównie dzięki tańcowi. Nawet mój chłopak - nie k-poper - uważa ich za bardzo obiecujących. 
Kolejni, a tym samym na drugim miejscu stawiam zespół History. Ich najnowszy album może nie jest zbyt chwytliwy, jednak piosenka promująca jak najbardziej. 
Zaszczytne miejsce 3 zajmuje Royal Pirates. I również nie poprzez Shout Out, a wcześniejszą Disappear. Ale i tak nie sądzę, by osiągnęli w Korei zbyt wiele. Grają zbyt amerykańsko, a samo bycie Koreańczykiem niestety nie wystarczy. Niemniej jednak życzę powodzenia chłopakom. Podobają mi się ich aranżacje. 

Wyróżnienie daję LC9, mimo że ja nie jestem przekonana do tego zespołu. Zobaczymy co pokażą później, o ile o tego dojdzie.

Mam jedno zastrzeżenie co do tej listy. Nie ma tu ani Roy Kima, ani Jung Joon Younga. A oni też w sumie zadebiutowali. Gdyby byli ujęci to mini-album Junga stawiam na pierwszym miejscu. Wydał kawał dobrej płyty jako całość, a nie jedynie pojedyncze utwory. 



K-POP GIRLS GROUP DEBUTS 2013

<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="270" src="//www.youtube.com/embed/ETHiia5mp1c" width="480"></iframe>


Tutaj nawet nie mam z czego wybierać. Tyle starań. Lubię w damskim k-popie seksowność, mocne głosy, niekoniecznie przesyt urokliwymi wstawkami. Jeśli już mam wybierać to będą to:

* BH, czyli duet od YG Bom&Hi i to nie ze względu na cover, który był beznadziejnie zrobiony a za ich dobre głosy
* Ladie's Code za Hate You, bardzo ciekawy klimat 












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz